söndag 7 september 2008

anonyma vännerna

Okej den här veckan ska jag testa det nya " göra en annan människa glad" man går in i en affär eller fik eller vad som helst och betalar en kaffe eller kaka eller vad som helst och ber expiditen ge den till nästa person som kommer och ska handla, och be han/hon att hälsa från anonyma vännerna... det sprids som vattenringar på vattnet att med små enkla ting göra någon annan människas dag lite gladare!

Det ska testas kan jag lova skriver mer och berättar hur det går med mitt lilla mission ha ha.

En sak jag har gjort några ggr är om det står nån framför mig i kön på en mataffär och så lägger den personen i mynt i dom här myntautomaterna och så fattas det en krona så dom får betala med kortet istället då brukar jag ge en krona ( dels för att jag inte orkar vänta längre, man har ju stått där ett tag när man känner den frustrationen) men dels för att en krona är inte så mycket i sig men för den personen blev en krona plötsligt värt så mycket mera)

Man kan försöka med som sagt enkla ting! Så gör nån glad som ser ut att ha en jobbig och trälig dag:) du förvånas nog över hur bra du själv mår av det:)

Pussa och Plussa!

Inga kommentarer: