tisdag 21 oktober 2008

ingen kyl



okej när man e utomlands ( de här var i rom) men nästan överallt har man blommorna ute och då e det varmt. jag har ingen kyl i min butik och det är svårt att få kunderna att förstå att har man kyl ( visst blommorna håller längre Men! man har ingen koll på hur de faktiskt mår i en kyl.. kan se som nya ut i en vecka sen hem till kund och dom nickar efter två dagar och hur kul e de?

så jag handlar in ofta och mindre partier och på så sätt har jag koll på hur de mår.. så nu fick ni lite kylkunskap! haha men det e svårt att få folk att förstå att mina blommor är precis lika fina som om dom skulle ha stått i en kyl.

Sen en annan sak som är svårt är att när man har gjort färdiga buketter så tror många (inte alla ) att dom inte skulle hålla lika länge som om man plockar ihop en ny från snittblommorna som är i butiken. men de blir samma bukett och dom har stått lika länge?? hmm.. märklígt det där.. men allt går att jobba på:) utmaningar e kul! ciao bella/bello

Inga kommentarer: