tisdag 3 februari 2009

Hur gör man Avokadon mjuk?


Hittar aldrig nån mellan variant på denna sjukt goda grönsak? Antingen för mjuka så fort man klämmer på dom gör man ett hål på dom. . Eller så hårda att man nästan bryter finger topparna ! Och ja man kan ju ha lite framförhållning och köpa dom nån dag innan man ska äta men det har inte jag direkt. . . Så tips tack:) har hört att man ska lägga dom brevid bananer men jag äter inte banan så ofta så de Går bort. Alla fall så åt jag den hårda Avokado n för jag va så sugen , och visste ju redan innan att den skulle smaka inte Avokado men den gick ner ändå ha ha. Kul info va? Medans ni ändå ger mig tips så kanske ni har önskemål på vad jag ska Blogga om. Min blogg e ju mera som en bild dagbok. Ni får ta del av vad jag gör på dagarna. . Men vissa dagar är lite tråkiga så då blir de inte så mycke bloggande. Så gärna önskemål! Ha en trevlig kväll! Jag ska se the secret och bli miljonär:)

5 kommentarer:

Anonym sa...

jag ska snart köpa en blomsterbutik som funnits i 30 år snart.... undra om man klarar det :-) hur hinner du med att resa så mkt? har du fler annställda eller jobbar du ensam?

Mvh Helena

Elle sa...

hej helena:) Vad roligt attt du ska köpa en butik:) klart du klarar det! Jag reser inte så mycket:) nu va jag i oslo över helgen och det var första gången jag var borta en helg på 4 månader:) inga anställda ännu, jag och min mamma har butiken tillsammans. Helt själv är nog tufft det vet jag inte om jag skulle klara av, beror på om man har nån dag stängt och de har inte vi. All Lycka till dig och din butik!!

Mvh Michelle

Anonym sa...

tips: lägg avokadon med äpplen så mognar de snabbt, när de är tillräckligt mogna så lägger du dem i kylen :) kanske 1 dags framförhållning och ett köp av många avokado resulterar i att du har perfekt avokado hela veckan? :)

Elle sa...

liah: thank you!!!! de va ett bra tips:) och håller med om att bunkra upp när man ändå är där.. haha

Anonym sa...

jag har hört att man ska linda in avokadon i tidningspapper och sen lägga avokadon på elementet..har lärt mej det från en chilenare, de är tydligen experter på avokado :)