lördag 28 februari 2009

linda du e sååå skön!

Jag läste ett inlägg aldeles nyss från lindaloveling.blogspot.com jag tar mig för att publicera det här på min sida för det va så jäkla bra skrivet!


Det här skrev Alltså Linda... lindaloveling.blogspot.com


Idag var det dags igen för småbarnsmors-attack! Jag orkar bara inte med ännu en gnällig jävla morsa!




Allt började redan imorse när jag kom till jobbet, jag var lite sen o hade dessutom inte hunnit äta frukost så jag kom infarande med en macka i munnen och försökte samtidigt trycka 2 stycken yoggijalla. Jag ursäktar mig och säger att det var så stressigt imorse, varpå hon lägger på den där minen som betyder "Jaja, vänta du bara tills du får BARN så ska du nog få se på stress." Och sen är det tjat o tjat o tjat om lillans skitiga blöjor och hur TRÖTT man är när de små änglarna bara rycker och sliter i en hela tiden. Så fort jag säger något så kommer pikar som indikerar på att alla mina tankar och åsikter liksom inte är så mycket värda som när man har BARN för då förstår man meningen med livet och varför bananer är krokiga.




Exempel: Jag måste bara pinka lite snabbt.


-Ja, jag har ju lärt mig att hålla mig, för man får ju aldrig gå på toa ifred när man har småttingar vet du.




Exempel: Jippi, nu är det bara en timme kvar sen får vi åka hem och ta helg!


-Helg och helg, jag hinner knappt med att tänka färdigt en tanke när jag är hemma, det är fullt ös när man har småttingar vet du.




Exempel: Näää tack jag hoppar över chokladen, det är bikinisäsong snart.


-Ja sånt där har man ju slutat tänka på för längesen. Det blir liksom andra värderingar i livet när man har småttingar vet du.




VAD ÄR PROBLEMET?


Jag är trött på att känna mig som en mindre vetande bara för att jag aldrig blivit gravid eller har tre små miniLinda hemma. Jag är helt säker på att man får andra värderingar, inställningar och funderingar när man har barn, men det betyder inte att barnlösa människors åsikter osv är mindre värda.




Jag tror dessutom att, hur stressigt det än är med små kids, att man kan(om man bara vill) vara både snygg, attraktiv och fit. Hur skulle annars uttrycket milf uppkommit huh?




Sluta gnäll morsor! Nu har ju faktiskt ett privilegium i livet, ni har ju barn, det som är meningen med allt, eller?




.... hahaha så jäkla bra!!! Detta stämmer verkligen men absolut inte alla...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Inge Melodifestival? Jag e förbluffad!

Elle sa...

meodifestivalen suger. jag har försökt år efter år att tycka om skiten men lyckas aldrig därför ger jag upp och går ut och går ist:)