söndag 1 mars 2009

Periodare!

Jag är en äkta periodare när det gäller hälsa!
Jag går in för en sak stenhårt... kör på bara!

... och det går ju riktigt bra, jag får kondition, känner mig fastare i kropp och själ... huden blir fräsh... jag blir mycket piggare och gladare... kilon försvinner där det är ett par för många...

.... MEN!

Trots dessa fördelar (för det är ju bara fördelar med att motionera och äta sundare)
Så "ger jag upp", jag tycker det blir tråkigt... (jag blir less fort på saker)
Känns som jag hela tiden måste ha en utmaning, så när jag sunkat ner mig ordentligt dvs. rört på mig väldigt lite.. ätit för tok för mycket skit... festar och känner att mina leggings stramar åt lite extra mycket runt låren (även fast det är stretch!) Ja men då blir det en utmaning och då blir det full rulle igen.. Stenhårt!

Så vad beror detta på? Varför e jag såhär? Nån som e likadan? e det genetiskt? haha

Men nu njuter jag av min period för den har just börjat och ikväll blir det lång promenad á la 1 timme MINST! och jag ska lura med mig Björn också... kan ju locka han med en semla efteråt ha haha bara skojja:)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så underbar Michelle! hahaha! Jag är sjukt sund och tränar jätte mycket...i tanken. :( Jag är super dålig på att träna och äta rätt. Men jag är sjuuukt duktig på att klaga över hur jag ser ut. Jag fattar inte varför det ska vara så svårt.
Puss på re!!!
Carro

Anonym sa...

Japp, det ligger i släkten... Kram kussis

Elle sa...

Carro: haha vi måste hitta ett svar på det här!! Det blir vårat mission:)

Kussis: Näää vaddå ni går ju en timme om dagen fasen varje dag! om de skulle ligga i släkten så skulle jag ju också göra det.. så nej det kan inte vara genetiskt... PÖSS!