torsdag 18 mars 2010

Godmorgon solstrålar!

Okej alla har vi våra stunder när man mår lite depp, hänger lite läpp.
Men man måste snabbt bryta det mönstret.. fort fort annars får man bara mera tråkigheter i sitt liv om man är fokuserad på att må dåligt.

Och känner du någon som mår dåligt? Kan du sitta i telefon i en timme eller mera och bara lyssna på hur dåligt den andra personen mår? Men då undrar jag, Vem hjälper det?

Det hjälper inte att "tycka synd" om någon annan, det hjälper inte den personen och det hjälper framförallt inte dig. Eller har du någon som älskar att snacka massa skit, om andra, du bryr dig egentligen inte men du sitter och lyssnar och säger ibland- jaha .. -mmm - okej... tills personen har fått tömt all sin negativa energi över på dig bara så där.

Nej, tack!

Jag vet ju själv, har varit den som snacka massa skit och varit den som suttit och lyssnat på det. Det hjälper ingen alls.

Vänd den negativa energien till något positivt så när du avslutar ett samtal eller möte går du därifrån med ett leende på läpparna istället för att komma hem och låter den personen ha tagit all din fina energi och (helt ärligt inte bryr sig att din energi blivit stulen, den personen mår lika illa som den gjorde innan ni möttes) Mamma brukar säga en sån bra sak.

- Michelle, om det är folk som snackar skit med mig brukar jag kolla ut genom fönstret, "sopa" mig på axeln och gå!

Och det är så klockrent! hahaha lyssna inte på massa dynga och tänk er för än en gång vart ni lägger eran fina energi på, det kan förvandla din dag och ditt liv :) Ha en bra dag! Jag älskar att vakna för jag känner mig som ett barn på julafton varje dag:)

<3

Inga kommentarer: