tisdag 30 mars 2010

jag vill tro att du är här nu hos mig




Jag hoppas jag får träffa dig i natt i min dröm, vi kan dricka kaffe och spela poker.. efter det så kan vi titta lite på glamour som du älskar. Och sen kan jag följa dig på bingo, du kan vinna 5kg kaffe och jag kan få njuta av att bara sitta brevid dig. I pausen köper vi lite godis och mera kaffe.. för vi gillar ju det.

Jag behöver inte hålla i dig när du går längre.. för du går alldeles utmärkt, du har inte ont längre.. du tar med mig och väver en fin matta för din hand är frisk..det är som om att den aldrig varit dålig. Du väver för fullt och lyser av lycka för du älskar att väva.

Sen går vi och delar en pizza för du orkar inte en hel, du har aldrig varit så stor i maten.. men du gillar mat. Du älskar att baka... speciellt mjukkaka och du lär mig efter vi har ätit klart hur man bakar dom. Vi har all tid i världen och vi gör bara det vi tycker om.

Sen sitter vi tysta och löser korsord, du hjälper mig ofta när jag inte kan ett ord för du har sån koll på alla korsords ord. Jag älskar att vara med dig och jag är tacksam över allt du gör för mig. Kramar dig ofta och säger hur fin du är för du är det och du förtjänar allt det bästa.

Så jag hoppas du kan komma till mig i natt... det kommer vara som förr... för det är så jag minns dig min fina mormor.

kom och hälsa på när du vill



Har sett grodor i två veckors tid nu och jag har nu förstått varför.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade lilla mormor! Jag hoppas att hon och pappa sitter och fikar nu och mår bra, mormor har säkert tagit fram kortleken :-) Ta hand om dig Mischa, kram

Anonym sa...

michelle-jag gråter o skrattar, tack lilla mamma før att du bar fram mig , tack før allt du gav, ælskade mamma , o tack michelle før de fina tankarna runt mormor,ælskar dig,

Linda sa...

<3 va fint du skriver om din fina mormor! Tänker på dig! kram