fredag 19 mars 2010

Ingen tv här inte

Hej! och godmorgon fina ni :)

Tänkte berätta om hur det är att inte ha någon Tv eller radio. UNDERBART! Jag har så mycket tid över till att vara kreativ och använda hjärnan.
Plus att jag kom inte ihåg sist jag såg nyheterna, detta är ett medvetet val för jag anser att det bara påverkar mig negativt att se eller lyssna på nyheterna. Det är 95 % bara negativt, krig, svält, mord, ekonomiska kriser mm mm ja ni vet väll själva.

En man här i Sydney som håller på inom investeringsbranschen sa - But Michelle! How do you know whats going on in the rest of the world??

Helt chockad va han när jag sa att jag inte vill se nyheterna.. i hans jobb menade han det på att det var otroligt viktigt att vara uppdaterad.. men jag tror om han bara lade sin energi på positiva saker skulle han göra lysande resultat om inte bättre. Han vill kanske tro att han måste se det där, ja ja låt han tro det då.

Men JAG tror inte jag måste nånting. Speciellt inte kolla på nyheterna. Då är vi där igen, Vem hjälper det? Media skrämmer bara upp människor, och det är sorgligt så många som går på det.

Och vill jag absolut ta reda på nånting som pågår i världen, jamen då gör jag det :) Så länge jag inte vet om nånting, har jag ju inte missat nånting eller hur :)

Min morgonrutin består nu av en meditation istället för tv4 as nyhetsmorgon.
Mitt liv består nu av helt nikotinfritt istället för 20 cigg om dagen.
Min kropp får träning istället för alltför många timmar framför tvn.

Meditation är det bästa... anser JAG <3

Ha en underbar dag!!!
<3 LOVE

Inga kommentarer: