onsdag 17 mars 2010

Jag ska dela med mig av en sak




Som Oprah säger i början, det var såhär hon "got the secret thing, but she didn´t know that it called the secret"

Jag har många härliga berättelser som jag kan dela med mig, sommaren 2006, fotbolls galen i Zlatan ibrahimovic, lite småkär, hade låten - ingen kickar fotboll som han Zlaaaatan jag sa Zlaaatan... ah jag tänkte zlatan dagligen.

Jag och Linda åker på Roadtrip, människor och omständigheter gjorde så att va tillslut satte oss och åt en pizza på malmötorg... vem promenerar förbi.. jodå Zlatan och 2 kompisar. Hans kompis frågar efter en cigg, jag fort upp ger han en cigg, sen slutar det med att han frågar om vi vill åka båt med dom.. jamen hej klart vi vill! Åka båt med zlatan och bada.. tack för den!

Men det roliga med detta är att det kändes så naturligt, jag lät mobilen vara på ljudlös så zlatan inte skulle höra min ringsignal haha.
Jag drog denna händelse till mig... En annan händelse är när jag vann 1 miljon. Jag såg reklamen för lotteriet, jag såg palmen och stranden och drömde mig bort, visualiserade hur jag hade 1 miljon och massa resor!! Efter 3 månader kom miljonen, va jag chockad? Nej, bara tacksam över att jag kunde se den på riktigt för i mitt innre hade jag sett den i 3 månader.

Börja visualisera fram vad det nu än är? Miljoner? Ja bestämm hur mycket du vill ha.. det här är så kul! och man blir chockad över alla snabba resultat!

2008 sa min lillebror till mig- Michelle du ska läsa The secret!! vilken underbar bok! Han sa mycket som intresserad mig, och jag kunde relatera till mycket av det han berättade från boken.

Efter kanske 1 månad så såg jag filmen och nu 2010 har jag boken med mig vart jag än är! För det är så otroligt häftigt när man förstår hur allt är byggt. Tack Sebastian finaste lillebror för att du presenterade mig för det jag vetat om länge men inte vetat vad det va.

På 1 år har jag haft en blomsterbutik, varit på semester i LA, och Australien, sålt ett hus, Sålt en lokal, avvecklat ett företag, Flyttat till andra sidan jordklotet och mår som en prinsessa:) Året innan det blev jag florist, jobbade, öppnade egen blomsterbutik, reste, köpte hus. Livet är enkelt!!

Och om jag kan så kan du. Du kan göra exakt det du vill !

<3 du måste bara veta vad du vill först

Inga kommentarer: