söndag 25 april 2010

Anzac day

25 april 2010, anzac day in sydney:

Idag är det public holiday, en ag som denna då australienarna firar ansac day vet fortfarande inte riktigt vad det innebär, har frågat 10 ggr men jag fattar ändå inte, nånting med att hedra nå krig. Allafall så dricker dom tydligen mkt den här dagen. Har vart och jobbat 4 timmar och igår vart jag också inringd 3 timmar.. bra .

Jag har bla blåst upp en meter lång känguru, varför har jag ingen aning om orkade inte ens fråga, men det har väll med den här anzac dagen att göra, upplåstbara kängurus och får.. hmmm lite skruvat...

och tydligen just denna dagen är det tillåtet att spela "two up" ett spel då man singlar slant och satsar pengar, jaja.

Men som jag och e sa till varandra, hade en australienare kommit och sett när svenskarna sjunger små grodorna och kvackar runt en midsommar stång skulle dom kanske också rynka på ögonbrynen. haha

Kram på er!

Inga kommentarer: