måndag 19 april 2010

En underbar dag!

Gick upp sex, var länge sedan jag gick upp så tidigt men det var inte ens jobbigt! Började jobba sju, och vet ni hur länge det tar att gå till jobbet? 2 minuter :) har aldrig haft så nära till jobbet, jag underskattar varje gång hur snabbt det tar för jag vill inte vara försenad så jag får lite panik när klockan var 10 i... ändå är jag där 10 i... underbart!

Men det är inte så smart att stå utanför och vänta eftersom det tydligen är en horgata, och butiken är i ett hörn så jag har blivit invinkad två gånger, fy fan vad sjukt! Och det spelar ingen roll att jag står med gympaskor, svarta jeans och ready for work dom tror ändå att man är prostituerad eftersom dom fyra hörnen är tydligen "hocker street" Okej, inte van med det om man säger så, så nästa gång jag jobbar går jag 2 min i:) Men sjukt att det är så öppet här med det, man ser vissa bilar som smger omkring och prostituerade tjejer som klackar runt i minikjolar och trägligt ansikte... sorgligt.

Även mycket droger, heroinister, man ser spruter och kanyler ligger lite överallt på smågatorna... också sorligt.. men det är väll så i storstäder och överallt tyvärr.

Men men, nog om det.

Jag och min arbetskollega Clint har stått ute och snittat upp allla fina blommor och gjort vackert i butiken, sen var vi ute och körde alla företagsarrangemang, WOW! Levererade bla till Tiffany CO... älskar deras smycken... vilken tjej gör inte det?

En underbar dag helt enkelt!
Och om några timmar blir det pilates... Hmm vad ska jag göra tills dess? Jomen sola kanske? Det är en underbar dag i sydney, 25 grade och strålande sol.. sträcker nog ut mig på balkongen ett tag.

Tack Pappa och Mamma för hjälpen denna månad!! Ni är underbara och jag är väldigt tacksam!

Kram ha en underbar dag ni me:) (hur många ggr har jag skrivit underbar? Jag älskar det ordet)

Inga kommentarer: